lördag 19 november 2011

Filosoferar

Nu har jag läst klart en bokserie för andra gången. Det är läskigt att en del böcker kan påverka mig så mycket. Känslan varje gång jag slutat läsa är som att vara hjärtekrossad och påbörja sökandet efter en ny mening. Vissa böcker griper väl tag i mig mer än andra. Så är det kanske. Man tänker till på hur det skulle kunna vara istället för hur det är, ibland kanske jag lever mig in för mycket i historien så jag glömmer bort verkligheten. När man väl läst klart verkar inte verkligheten lika rolig längre. Men det går ju över. Tycker att det är lite häftigt ändå.

Dagens stora frågeställning är om jag ska fly hemmet eller ta tag i städandet och julpyntandet. Inte undra på att bokens historia verkar mer spännande än min verkligehet...

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar