tisdag 28 juni 2011

Hittpå maträtt

Hej svejs!

Idag har jag lyckats med en grymt god middagsrätt. Jag ringer i min egen klocka men det skiter jag i för fy 17 vad gott det var! Måste dela med mig av receptet så får ni testa själva!

Du behöver:
Falafel av valfri mängd
½-1 lök (finhackas)
1 röd paprika (skärs i lagom stora bitar)
1 paket passerade tomater
1 paket mini mat-grädde
ljus redning
kikärtor 1½ dl
Elefantbönor 1 dl

Kryddor:
Salt, grovmalen svartpeppar, finmalen muskotnöt, pizzakrydda, gurkmeja, paprikapulver och några droppar stark chilisås

Gör så här!
Börja med att skära lök och paprika stek det sedan tillsammans med falafel och kikärtorna. När falafeln börjat brynas häll i de passerade tomaterna och grädden. Häll i redning för fylligare sås. När såsen börjat sjuda häll i elefantbönorna och smaka av med kryddorna. Serveras tillsammans med fullkornsbulgur och kanske lite sallad vid sidan av.

Enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar