onsdag 13 november 2013

Konferensen

Konferensen var Jättespännande! Tyvärr fick jag avvika tidigare idag för att hinna med en buss. SJ hade förseningar på ca 1h och då hade jag inte varit hemma innan midnatt. Missade en del intressanta föreläsningar och fick gå mitt i en jättespännande om anknytningsteori. Men! Vilken resa jag haft! Träffat två vänner sedan utbildningen som jag inte sett på 5 år! Vi käkade indiskt och drack öl igår efter konferensminglet! Jättetrevlig kväll! Sedan minglade jag med tillsynsmyndighetens utredare och med andra palliativa kuratorer.


På vägen hem på centralen kommer det fram två nervösa skakande 20- nåntingåringar från Kungsör och berättar att de i fem timmar gått och frågat om lån för resa hem till massor av olika människor. Inget napp och stor förtvivlan och skam. Jag följer dem till bankomaten och ger dem 200kr som biljetten kostar och min adress ifall de vill skicka tillbaka pengarna. De blev så lyckliga att de kramade om mig lovade dagens ros och ja... Jag blev lika glad jag! Kul att kunna hjälpa till. Tack och lov står jag inte och faller med 200kr. Sedan på bussen hem sätter sig en utredare på polisen sig bredvid mig och vi pratar i stort sett i 3 timmar om spännande saker som kriminalarbete, undre världen, trafficking och organisationer! Så spännande dag! Nu är jag strax hemma och längtar efter mina raringar!


// kram M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar