söndag 7 mars 2010

Jag har haft en mysig helg med mina Norgevänner. Tyvärr blev kussen sjuk så hon fick stanna hemma. Men då fick jag mer tid att umgås med mina utvandrare:)

Här är en bild på utvandrare 1 och hennes lilla pojk. Mötte upp den dynamiska duon på leklandet. Henriks morfar var där också och busade för fullt så jag och Tezz kunde komma ikapp med skvaller. Bra initiativ.


Jag mellanlandade hemma och hann precis innanför dörren då Jey tittar förbi på en snabbkopp. Hon fick sitt vid köksbordet och underhålla mig då jag försökte mig på att tillaga franska raggmunkar. Tyvärr visade det sig att raggmunkar tillhör genren av mat som inte jag kan tillaga. Det och pankakor, våfflor kan jag inte få till heller. Men det var värt ett försök att testa iaf. Så här fin blev verkligen inte mina.

Efter käket så ringde jag upp Shötta och hennes sambo och mötte upp dem på IKEA. Tyvärr så var soffbordet jag vill ha slut. De hittade däremot en bäddsoffa i fyndhörnan som var skitsnygg! De skulle göra om ett rum till ett gästrum/datarum. Käkade pizza gjorde vi också, fusk igen. Men å andra sidan så bar jag hyllor och böcker så en del av kallorierna gick åt med en gång. Ovanlig men trevlig lördagskväll!

Idag så har jag kidnappat mammas tvättmaskin till nödtvätt. Saknar Umelägenheten där jag hade egen tvättmaskin och torkskåp. Det var tider det. Sedan tog jag och mamma med oss grannens hund ut på promenad. Det var väldigt trevligt! Ebba heter hon och är en labrador på 7 månader. Väldigt valpig men lättlärd. Himla fin dag för en promenad! Nån minusgrad och solsken. Fortfarande en hel del snö och is kvar men fortsätter det vara sånt här toppenväder så kanske det blir vår snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar