lördag 10 september 2011

Shoppingen kommer bli min undergång

Jag har varit ute och handlat med Siss och Mio idag. Vi tänkte att "Oh, vad nice det vore med lite lågprisshopping"! 1400 kronor senare undrar jag vad fan som hände. Men jag skyller på en present och en ryamatta. Allt annat tjaffs var ju sånt jag verkligen behövde. Som alla scrapbook-grejer till exempel. Livsviktigt. Och rakgelén till benen. Jag som inte använder annat än hårborttagningsmedel. Men jag tänkte nog som så att det behövs nog till de där engångshyvlarna jag köpte för några veckor sedan... Jag anar ett mönster. Illa. Och chips har jag ätit idag också. Kommer vågen skrika åt mig imorn vid invägning..? Det är egentligen ingen fråga. Den kommer kalla mig jäkla tjockis och anklaga mig för att ha bristande självdiciplin. Jaja, chipsen var goda iaf även ifall de var på bekostnad av en måltid. Jag hade en trevlig tur iaf! Tack för det Siss!

Fick även möjligheten att prata om en dröm jag hade inatt. Jag drömde att jag passade Mio och mitt spädbarn i en kombi. Vi blev huxflux kidnappade av två män som skulle sno bilen. Jag drömtydde den tillsamman med Siss och kom fram till att om den ska ha en chans att bli sann (bortsett från kidnappningen och chansen att jag ska ha råd med en splitterny snygg kombi... röd förövrigt) måste jag påbörja mitt barntillverkande typ nu. Mickis kom på att vi ska ju ut på lördag. Jag får sätta på mig nått snyggt och leta upp en lämplig daddy-O. Och ge fan i chipsen.

Jag o Schötta planerar ju skottland i vår. Hinner jag om jag väntar till dess Siss? Du är ju mycket bättre på matte än mig... Det är ju nått speciellt med skottar som får mig att känna mig redo att testa bli mor.

2 kommentarer:

  1. Pengar är till för att sätta sprätt på...Mitt eget ordspråk du vet! =P Chips är på tok för goda för att avstå ifrån och såklart ska vi hitta en underbar Daddy i helgen! Ingen skotte, om han nu såklart inte råkar vara bosatt på Hammarö eller Karlstad, så lätt slipper du inte undan mig! Tack för en supertrevlig tur i lördags! Längtar redan till nästa gång, även fast Visa-kortet blir utslitet varje gång vi slår shoppingkassarna ihop!

    SvaraRadera
  2. haha, sant så sant. Pengar ska sättas sprätt på! Och livet ska levas oavsett det levs i Karlstad, Hammarö eller i Skottland:)

    SvaraRadera