fredag 20 april 2012

Upprättelse

Idag ringde min hyresvärd. Hon berättade att en kille ville ha den from 1 juni. Jag berättade att jag redan talat med honom om det och så. Så berättade jag att jag flyttar till stor del på grund av min nuvarande granne. Beskrev i detalj hur hon betett sig mot mina gäster/mig och hur hon klagat och terroriserat. Hur obehagligt det är att inte känna att det är ok att ta hem vänner för att man kan råka störa henne halv åtta en lördag. Beskrev hur hon röker i trapphuset och i sin lägenhet så det pyser ut dimma (ok jag överdrev) varje gång de öppnar sin dörr. Hon berättade att grannen klagat på flera men inte på mig... jag blev chockad. Men tänkte berätta det så att om nästa granne klagar så är de redan medvetna om problematiken. Hyresvärdens spontana kommentar var att "Det är bra att vi vet till nästa gång hon ringer med klagomål". Ska man ta det som om de inte kommer ringa och skälla och istället köra med utpressningsmetoden?

Hursomhelst! Nu har jag klagat tillbaka! Det känns skönt!

Sen körde jag för nära en bil så våra backspeglar krockade. Himla skit tänkte jag men lämnade en lapp med mitt nummer. Backspegeln blev lite trasig... Fan. Täcker min försäkring det?

Aja... karma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar