onsdag 6 januari 2010

Ledig dag

Det var riktigt roligt att komma tillbaka till jobbet i måndags efter mina två veckors ledighet. Kollegorna såg ganska utvilade ut de med. Inte mycket hände, inte mycket som hade skett under julen för mina familjer. Mycket bra. De två första dagarna har jag mest suttit med min praktikant och snackat jobb och skrivit journal.

Det är verkligen svinkallt ute nu, så förflyttningsdelen med att börja jobba är inte rolig. Promenerade de 35 minuterna hem från jobbet igår utan långkallingarna, fi fan. Röd om benen 1½ timma efter jag kom in. Skönt att ha en dag mitt i veckan såhär att vila innan man kommit in i jobbet igen. Det e bra för imorn så har jag en hel del möten planerat.

En hel dag att förfoga för mig själv. Vad ska jag ta mig till? Vet ju att jag borde vara duktig och städa golv och damma. Kanske leta fram gardiner och byta ut julgardinerna. Men vill jag göra detta. NEJ! Jag vill träffa Jenny istället. Kanske ska göra en snabbstädning och göra nått kul sen istället, så får det bli.
Ha en bra trettondag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar