söndag 10 januari 2010

Lugn helg

Det har varit en väldigt lugn vecka över huvudtaget. Den har gått i städandet och hemmets tecken. Jag har plockat bort julen (om man räknar bort julgardinerna som hänger trista kvar), storstädat och planerat hemmet. Med planerat hemmet så menar jag att jag slängt bort grejer jag inte behöver och beställt en soffa. Det är en skitfin soffa jag hittade på EM möbler. En Bryssel XL, divansoffa. Den kommer göra sig väldigt bra här tror jag. Detta innebär att jag ska göra mig av med mina guldskimrande plysch-soffor och mitt soffbord. Nån intresserad av dem så är det bara att höra av sig annars så blire tippen eller kupan tror jag. Har ju länge spanat in ett skitsnyggt soffbord på IKEA som jag tror skulle göra sig snyggt till den nya soffan. Kul med omväxling.

Ikväll så ska jag träffa Martin och spela Nintendo wii's Super Mario. Lågstadiekul som han vill kalla det. Hur som helst så blir det kul att träffa en vän och bubbla lite. På tal om vänner och bubblande så träffade jag Schötta igår! Så gott att se henne igen, hon verkar stormtrivas med sitt liv i Oslo. Lite avundsjuk är jag på att hon startar om och träffar massor av spännande människor men jag unnar henne verkligen allt positivt. Jag har det ju trots allt fruktansvärt bra med mitt jobb och min tillvaro här. Önskar bara att jag kunde träffa henne oftare. :(

Ne, nu ska jag fortsätta med någon form av tristess tills Martin kommer. Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Wow vilken läcker soffa! Måste komma och fika i den sen :) kram kram

    SvaraRadera