fredag 3 februari 2012

Midnight in Paris



En recension på omslaget löd:

"Gillar du Paris, romantik och nostalgi!.. -det här är din film".

SÅ SANT! Woody Allen har gjort det igen! En klockren film som belyser staden under två tidsåldrar. Helt underbar! Folk pratar fort, vyerna är underbara, ljuset i filmen framhäver de olika tidsperioderna (var ljuset annorlunda förr???), folk i filmen dricker champagne och röker konstant och kikar fram under eleganta 20-tals huvudbonader. Underbar nostalgi!

Vad handlar filmen om då? Kärlek såklart! Kärlek till livet, staden och till sin nästa. Förmågan om att kunna leva i nuet kontra leva i en dröm.

Jag är nykär i Paris, i Woody Allen, 20-talet och i den bohemska livsstilen!

Så blev jag på köpet sugen på en cigg och ett glas billigt rödtjut! Jag får nog ta mig ett glas
-det är ju fredagskväll, för fan! Men ciggen hoppar jag över. Bara så ni vet…

1 kommentar:

  1. Bloggen blev jättefin efter upplyftet gums! Snart kommer du hit så ska vi äta ostisar och sjunga med till melodifestivalen, lika bra du tränar inför nästa helg =P Kram

    SvaraRadera