onsdag 29 februari 2012

Sista dagen i februari. Tankar.

Det betyder att jag kan gå ut på facebook imorn. Jobbigt att jag ser fram emot det.

Fick massage idag. Var inte yr i mer än 1 timma efteråt. Inte heller illamående. Framsteg! Kan det ha att göra med att jag åt en sen lunch och hade blodsockret i schysst nivå?

Imorn ska jag till banken. Kommer jag fortsätta kunna buda på lägenheter? Är orolig för att beställa tid hos mekanikern i alla fall. Påverkar kreditvärdet kanske?

Min pärla blöder, jag med den. Har t om börjat åka buss. Plussidan är att jag är snål så jag går mycket mer än innan.

Kommer jag hälsa på Schötta i Oslo i helgen?

Bla, bla så mycket skit ni tvingas läsa. Eller tvingas och tvingas. Ni gör det förhoppningsvis frivilligt!

Jo! En rolig sak! Jag har fått svar från kommunen på mitt klagomål. De ska skicka hit någon och utreda om de kan hitta lämplig plats att sätta upp fler "hundlatriner". Eller så säger de bara så för att hindra mig från uppror. Fick även en liten samhällsreflektion från kommunkarlen. Slutsatsen var att folk inte plockar upp efter sig och att det blivit mer och mer vanligt de senare åren, speciellt efter snörika vintrar. Har folk med sig påsar och man ökar antalet latriner så är chansen att det hjälper. Tack (det var ju precis det jag skrev). Det glädje mig att få svar. Jag blev till och med lite lycklig. Gnällkärringen inom mig är tillfälligt tillfreds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar