lördag 7 september 2013

Glada katter

Mina sötnosar är smarta. De vet. De förstår. De har humör.

Inatt kunde jag inte riktigt komma till ro. Vände och vred mig tills klockan var närmare ett på natten. Hajade vid den tiden till över ett fladdrande ljussken ifrån vardagsrummet. Läskigt som bara den men jag klev upp och smyger dit. Alla möjliga otäckheter snurrar runt i huvudet... och det är mörkt. Överallt utom just i vardagsrummet. Kommer närmare och inser att det är tvn som är på. Kommer klart och tydligt ihåg att jag stängt av den. När jag kliver in i rummet hittar jag Emil och Ida slappandes i soffan tittandes på en rysare. De har satt på tvn själva. Förmodligen genom att kliva på fjärrkontrollen, men ändå! Vilka smartingar!

När jag sedan vaknar (ytterst motvilligt så tidigt på morgonen) packar jag klart väskan. Planen var stugan över helgen med brorsan. Raringarna stirrar ont och uppgivet om vart annat. De VET vad det betyder med väska vid dörren och det gillar de inte! När jag skulle gå så fanns ingen där och "vinkade av" mig som de alltid gör. Protest.
Brorsan hör av sig när jag är på jobbet och ställer in då han är sjuk. Bestämmer mig därför att bli hemma jag med. Lite skönt är det. När jag sedan kommer hem efter jobbet är katterna lyriska! Länge sedan jag såg dem sådana. De krusar och fjäskar utan dess like! Kommer fram och gosar, busar och spinner båda två! Sedan hoppat de upp hos mig i soffan och myser! Aldrig sett på maken. Alla vi tre i samma soffa -samtidigt! Utan muta om godis! De är tydliga med vad de tycker och det kan jag ju bara uppskatta!








// kram M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar