söndag 29 september 2013

Svampskogen 2013

Var i stugan idag med föräldrarna och höststädade. Vi drog upp båten ur underbara sången. Så fint! Spegelblankt var det! Tyvärr vill inte kameran fånga upp färgerna så fint men håll till godo!





Sen For vi ut till mitt svampställe. Så mysigt! Hittade massor av svamp!














Jag hittade den där svarta sorten igen som jag tror är svart kantarell. Plockade med mig några... Ifall! Rensandet får jag göra en annan dag, eller så ger jag bort svampen som den är. Så här mycket blev det!


Och olika sorter!


Enda nackdelen var paniken i bilen hem då jag hittar 7 st älgflugor på mig! Hittar t ex en innanför tröjan. Tvingar då mamma att stanna bilen vid vägkanten varpå jag springer ut och sliter av mig tröjan och viftar i panik. Ser då husen i närheten. Jaja. Hellre 5 min blottande och en lugn(are) bilresa hem än intakt självkänsla. Kammade ur håret så gott jag kunde med gles borste och hittade fler elakingar. Väl hemma åkte kläderna direkt in i maskin och jag in i duschen. Finkammat håret flera gånger och känner mig nu mycket mer lugn. Huva, vad det är obehagliga de små äcklen! // kram M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar