lördag 28 september 2013

Rackarkatt

Luringen skrämde matte rejält nyss. Som sund och klok 80-talist filmade jag skräcken. Tyvärr kunde jag inte lägga upp filmen här (sånt har denna 80-talist inte lärt sig) men bild kan ni få tillsvidare.


Emil var högt uppe och balanserade på min kornisch! Och hoppade sedan med hjälp av väggen (rena rama parkourkatten)ned i soffan.


Tänk att denna till synes osmidiga och bekväma katt kan sådan akrobatik. Funderar på om han förstod när jag sa till honom att han och jag måste börja gå på diet. Han skulle motbevisa liksom. Eller nått. Och nej. Bilden är inte tagen efter hoppet,var inte orolig. Han var närmare hjälteförklarad av Ida som bevittnat detta "stordåd" så han fick högfärds-sjukan gick o sprätte som en tupp ett bra tag.



Imorn ska vi höststäda stugan! Och plocka svamp! Hittade en del trattisar idag på kvällsturen med Lotta, jey och Johan. Kanske får bli nån paj eller soppa i framtiden// kram M!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar