tisdag 14 april 2009

Åter i huvudstaden och sjuker


Huvva, när jag väl är tillbaka drar jag på mig en rejäl förskylning. Helt tjockt i bihålorna. Sett på film idag. Nyckeln till frihet. Undrar varför jag inte har sett den tidigare, den är ju helt fantastisk. Lite väl lång bara, men väldigt bra! Fantastik hur en man som vägrar att ta ett nej kan ändra på moralen på en hel avdelning på ett stort fängelse. Förebild, verkligen. Att hålla fast vid sina drömmar och ta konsekvenser av sina handlingar.


Påskhelgen då. Jo jag har varit hemma i föräldrahemmet och haft det lugnt och skönt. Torsdagen när jag kom hem så välkomnade 20.000 Karlstadbor FBK på torget och jag skyndade dit så fort jag kunde. Väldigt trevlig stämning. Karlstad hade sannerligen guldfeber.
På fredagen hälsade jag på Jey och såg på film och käkade underbart god taccos. Jonas förgyllde kvällen med sin närvaro också. Fusktränade på biljard i lördags med grabbarna. Vi ska ju ut i helgen med jobbet och kompisar så gäller ju att va i form så man inte gör bort sig totalt. Hursomhelst! Kvällen var jättetrevlig förutom att näsan började rinna och jag kände av feber. Men vann 2 förlorade 2 och 1 blev oavgjord. Ovanligt bra för att vara mej.


På söndagen var jag hemma mest och tog det lugnt förutom en sväng till IKEA på förmiddagen. Såg efter förvaringsmöbler som hyllor och annat. Har kommit till insikt om att jag måste inreda min kommande lägenhet smart då hela mor o fars källare är smockad med mina saker. Längtar till jobb och lägenhet i hemstaden. Kom vilketfall hem med fyra frukostskålar på rean och två flyttkartonger. På söndagen passade jag även på att rensa i min fiskelåda och ställa i ordning mitt nya fiskespö med ny lina. Det var riktigt kul och jag verkligen LÄNGTAR ut på sjön. Innan jag åkte hem på måndagen så träffade jag siss och hennes Milou. Det var kul att hinna ikapp med varann då vi inte setts på länge.


Ha det gott i vårsolen!

1 kommentar: