fredag 24 april 2009

Ser fram emot turistande

Idag e det fredag. Minsann. Min 2 dagar långa arbetsvecka är till ända. Fantastiskt.

Imorn e det minsann dags att göra Stöckhölm á turiststyle! Jag och min Nikon ska möta Gurun på stan (förhoppningsvis centralstation där alla turister möts) och ge oss ut på äventyr! Jag hoppas på att övertyga min guru om att djurgårdfärjan, kaknästornet och naturhistoriska museet kan planeras in. Åtminstone något av det. Kanske t om kan avrunda dagen med en öl på någon av söders uteserveringar. Låter inte detta turistigt så säg?! Ska bli spännande att se vad hon har tänkt sig för turistaktiviteter. Synd att Gröna lund inte öppnat ännu. Har ni nått lämpligt förslag på turistaktivitet i Sthlm tveka inte att dela med er!

På söndag väntar stortvätt, städning och fönsterputs inför flytt! Tänkte jag ska vara redo på torsdag redan så vi kan åka hem. Ska nog inte vara ett problem tror jag, nu e jag ju 85% frisk.

Ha en skön helg i sola, uppdaterar med bilder på vårt turistäventyr längre fram!
Låts åf löv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar