måndag 20 april 2009

På god väg att bli galen över denna förkylningen


Symptom:

-Knapp sömn

-Konstant rinnande näsa

-Svullen och värkande hals

-Onaturligt uppsvält ansikte

-Rassel i luftrör när jag andas

-Röd och frasig under/omkring näsan, sveda vid nån kontakt

-Svettig

-Feber på morgnarna och ibland kvällar

Denna skitförkylningen har nu pågått i över en vecka. Jag ringde idag till den lokala vårdcentralen som skulle börja trilskas med att jag inte var skriven här och ville jag skulle uppsöka "närvården". Frågade vart den låg. Hon hade inget svar. Förklarade att jag behöver en läkarundersökning NU och undrade hur jag blir skriven vid vårdcentralen. Jasså jaha. Det är bara att komma dit en halvtimme innan jag har tid med läkaren och skriva in mig. Säg det med en gång istället för att jävlas med en sjuk människa. *fnys* Så hursom helst. Ska dit imorgon klockan halv åtta och skriva in mig och gå på allmän mottagning för att få snabbast hjälp. Funderar på om jag utvecklat en allergi på senare dar då näsan inte slutat rinna. JAG VILL HA FUNGERANDE MEDICIN OCH BÖRJA JOBBA IGEN!

Såg Filip och Fredriks söndagsparty igår. Jag vet inte vad man ska säga om deras kassa journalistik men det är fruktansvärt underhållande att se på. Speciellt den skräckblandade förtjusningen de bar över att Marlyn Manson skulle komma. Som småpojkar på julafton. Gardell var underbar som alltid, mysfarbror minsann.

Brorsan har varit här i helgen. Han har hjälp mig flyttpacka. Det mesta börjar se rätt klart ut, bara det mest nödvändiga kvar. Lite tomt är det. Min bror var iväg på ett trettiårskalas på andra sidan stan på lördagen. Fick guida honom hem via tfn mitt i natten med hjälp av den bästa websidan ever http://www.sl.se/ Han hade tack o lov sån tur att han när han väl kom in till centralen fick tag på en taxi med GPS som kunde köra honom ända till dörren för ett rätt oki pris.

nu ska jag sluta för denna gången, ni får hålla tummarna för mig så att jag får bli frisk snart. Kram

PS den enda fördelen med att va sjuk e att jag får äta glass...och jag har köpt Ben & Jerrys ;P

1 kommentar:

  1. Hej sjukling! OJ vad tom det är på jobbet utan dig! Och jag som redan har separationsångest över att du slutar... *snyft* Jag hoppas verkligen att farbror doktorn ger dig en bra medicin så att du kryar på dig snabbt och kan komma tillbaka till oss. Och du - Ben & Jerrys är HELT rätt medicin när man är hemma och mår risigt. Tänker på dig. //Humlan

    SvaraRadera