onsdag 26 augusti 2009

Helg i Norge

Uppdateringarna här har låtit sig vänta. Men! Förra veckans nya sak blev att köra bil i Norge och ta upp liftare. Det senare till min kära väns stora förtret. Men allt gick väl och de två små finskorna som försökte lifta till Stockholm var mycket tacksamma.

Norge då. Jo, jag och Jey for dit lördag morgon för att träffa Tezz och hennes familj samt för att på kvällen se en konsert med Tomas Ledin. Det var kul att se hur fint de fått det i sitt hus. De hade målat huset och fått ordning på trädgården i sommar. Henrik hade blivit en stor pojke och var inte längre en bebis som han var sist jag såg honom. Vi hann dessutom ikapp med allt skvaller. Det var verkligen ett bra tag sedan. Jey pratar om att åka dit igen när Henrik fyller två men jag tvekar på att jag kan. Jag har haft någonting inbokat varje helg i över två månader nu så jag ser fram emot att det börjar lugna ner sig. Dessutom bör jag snart börja planera in resa till sthlm och Avesta. Sen ska jag ju försöka åka utomlands i höst. Men! Nu vandrar tankarna, jag höll ju på att berätta om min helg i Norge! På kvällen blev det lite galet av en viss mängd vin och vi missade bussen in till stan. Vi försökte själva lifta men inte med bra resultat (norskar är inte lika trevliga som jag när det gäller liftare). Tillslut fick vi ge upp och ringa taxi. Väl i parken där han skulle spela införskaffade vi öl och väntan började. Träffade massor av trevliga människor i vimlet och diskuterade allt möjligt. Ledin är tydligen lite av en sommarhjälte i Norge också. När han väl kom upp på scenen så var han extrem flirtig och blinkade och vinkade till alla, vilket såklart var till folkets förtjusning. Konstigt att folk kan bli så upp i varv av en 60 (???) åring som står och trallar på scen bara han flirtar lite? Men kul var det. Jey charmade en fotograf som tydligen fotade oss extra mycket och jag fick en radiogubbe på halsen som skulle spela in vårt ylande hela tiden. För att få in en slutkläm; jag är väldigt glad att vi inte bor i Norge så jag får ta (höra/se) konsekvenserna av den kvällen.

Om Gurun och Doc läser! Ledsen jag glömt att skicka klockan, ska göra det så fort jag lyckas minnas köpa vadderat kuvert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar