onsdag 5 augusti 2009

Resumé av feske/foto/tjejsemester -09













Nu var det då dags att dela med sig!

Dag 1
Jag hade lyckats få ledigt i fredags så vi tänkte åka på morgonen, men L8a fick jobba till två så vi kom lite sent iväg! Gött mos tänkte jag -sovmorgon! Halvgriniga och småstressade härjade vi runt på köpcentret innan vi kom iväg. Väl där spöregnade det hela kvällen så i hann inte fiska någonting men vi spelade lite remo och drack några glas vin. L8a lagade skitgod tortelini/ostlassagne jag o Jey åt och förnjöt. Härlig kväll mycket djupsnack. L8as torp är jättemysigt.





Dag 2


Vi vaknar i god tid (klockan 9) och packar ihop för dagen. L8a tar med sig Zara på en promenad till den ekologiska butiken och köper en lokal hembakt limpa och bjuder på som frukost. Mumsigt! Sen rör vi oss upp mot tjärnarna L8a talat sig varm om. De ska tydligen vara fulla med regnbåge. Vi löser ett varsit fiskekort och ger oss upp mot den första tjärnen. Verkligen jättemysig natur och dagen är solig och varm så det är bra mysigt! 4 timmar senare utan ett napp, byter vi tjärn där det slår mycket på ytan. 2 timmar tog det innan vi gav upp där. Ingen av oss fick napp, Jey fick ett hugg men det var allt. De var listiga de rackarna. Jag lyckades gå med 11 drag i förlust. Kändes inte så kul. Kvällen åkte vi tillbaka till torpet och efter en heldag utan lunch var vi hungriga som vargar alla tre. L8a ställer sig och lagar hemmagjord potatisgratäng och grillad entrecote och ett vegetarisk alternativ till mig. Halv tio är maten klar och jag är äntligen mätt och helt slut! Men det var verkligen jättegott! Ett parti remo och tre glas vin är jag fallfärdig och går och lägger mig.





Dag 3

Vaknar vid nio och ger oss ut på sjön efter att ha kastat i oss frukost. Idag tänker vi oss för och packar ned en ordentlig matsäck. Vi kör upp till en sjö där L8as morfar kommer med sin eka och hämtar upp oss. Fasiken vilken härlig karl det där är! Han är en riktig morfarsfigur och himla rolig och lättpratad. Efter att ha trollat igenom halva sjön ger vi upp, inte ett hugg förutom ett och annat bottennapp. Vi tackar för turen och åker mot älven för att testa lyckan där istället. Inget tålamod, humör eller fiskeglädje kvar efter nån timma där så vi ger upp för dagen och beger oss hem till torpet för sista måltiden innan vi far hem...










Sammanfattning
Himla mysig helg utan någon somhellst fiskelycka. Men L8a har det verkligen gör-trevligt däruppe och vi har blivit servade med god mat hela helgen. Tack för helgen tjejer!

2 kommentarer:

  1. Åh det låter HELT underbart! Och vilken tjärn! Humlan är SÅ avundsjuk! :D Men du... hur i all sin da´r lyckan man kasta bort ELVA stycken drag?! ;-)

    SvaraRadera
  2. det är sannerligen ett konststycke utan dess like. ett hamnade i en gran ovanför mitt huvud t ex

    SvaraRadera