måndag 17 augusti 2009

Mitt nya liv (eller den nya versionen av mitt liv)

Efter en smärre kris så coachar Lotta mig tillbaka på banan igen. En brilliant idé fick mig att tända till. För krydda i vardagen och få mig att fortsätta kämpa för mina mål och hålla ångan och glädjen i liv har jag påbörjat ett nytt projekt. Ett projekt som betyder många projekt. Jag har lovat mig själv (och Lotta/min livscoach) att hitta på en ny sak i veckan. Det behöver inte vara något dramatiskt eller stort, men någonting som är nytt för mig, eller som ger min vardag en kick. Tanken är väl slutändan att jag ska finna vad det är jag är intresserad av att syssla med mer permanent, men framför allt att jag ska lära mig säga ja och prova på nya saker. Det verkar så banalt men det kan kräva en del mod. Ska försöka hålla er uppdaterade här på bloggen.

Nya saken för denna veckan ska bli att prova på att gymma igen. Jag ringde nyss ett träningsställe i stan och bad om intro, de sa att det bara var att komma och se mig omkring och prova, första gången gratis. Om jag ville ha instruktör så skulle det bokas och grejas. Jag tänkte att äh då, jag klarar mig själv. Har ju gymmat innan så kan ju maskinerna förhoppningsvis. Tänkte jag ska ge mig iväg imorgon efter jobbet om jag är någolunda pigg, annars får det bli på onsdag. Och veckans andra spänningsförhöjande är att jag och Jey ska åka och hälsa på Tezz i Norge. Det blir första gången jag kör bil i ett annat land!

Jag har haft min guru och Doc här på besök i helgen! Fantastisk trevligt som jag får berätta mer om en annan gång, kaffet ropar på mig. Ha det gott så länge!

1 kommentar:

  1. Hallå där!

    Låter sunt och klokt med nya utmaningar och äventyr varje vecka. Svårt att komma på saker bara :)
    Gymma låter hälsosamt och imponerande. Jag blev trött bara jag läste din text :) Men det verkar som att alla har någon form av träningshysteri.
    Själv sitter jag hemma och är fet och äter gott :) Visst jag är gravid :) godisi massor :) Jag skall njuta av varje dag och äta massor och sitta i soffan och dega :) Blir nästan lite rädd när man tänker på allt man borde göra. Träna osv. Just nu är magen så stor så jag kan knappt böja mig ner efter något jag tappar på golvet. Innan böjdes liksom magen när jag skulle böja mig :)

    Ni får även ha det så trevligt i Norge allihopa och drick mycket vin och ta något glas till och tänk på mig :) Grymt sugen :)
    Och kör försiktigt och tänk på farten :)

    //Linda

    SvaraRadera