onsdag 24 februari 2010

Så bra jobb!

Det var längesedan jag garvat så mycket som jag gjort de senaste dagarna. Igår var jag ute med kollegorna och käkade. En av kollegorna ska flytta så vi skulle fira av. Satt långbord på Alfies. Den sida jag satt på kiknade av skratt halva kvällen. Vi hade sjukt roligt åt allt. Vet inte om det kan vara tecken på någon form av syrebrist i hjärnan men oj vad kul det var. Det var uppfriskande att se att tre av mina kollegor har samma bisarra humor som mig. Den ena kanske till och med har mer bisarr humor. Hon får igång mig och jag spinner vidare och den tredje spinner ännu mer efter det. En av kollegorna konstaterade att hon faktiskt kunde vara min mamma. Jag försökte förklara för henne att det kanske hon skulle kunna vara rent TEORETISK men hon kan ju faktiskt inte vara min mamma. Men hon var så inne på det spåret att hon inte kunde förstå vad jag menade till de övrigas förtjusning. Tillsist kom vi fram till att jag faktiskt måste vara hennes dotter. Hon heter också Maria och måste ha döpt mig till samma sak så hon ska känna igen mig när jag, som nu, blivit vuxen. Det blev en ljuv återförening en liten stund innan hon underrättade mig om att hon snart skulle bli mormor. Jag blev paff och lite smått skeptisk innan hon förklarade att det e tradition i vår familj att bli gravida genom gudomligt ingripande, och att Maria bebådelsedag är i fagorna. Det var sjukt roligt- och flummigt, precis som jag vill ha det.

Kvällens favoritcitat:
-Det jag var mest rädd för med att få barn var tanken på att de skulle sticka hål på bröstvårtorna så mjölken skulle kunna komma ut. Själva förlossningen skrämde mig inte. (Skärrad kollega om barndomens fasa).

Mammakollegan pekar på mig och förklarar upprört för min chef
-Jag kan faktiskt vara mamma till det där!

Dagens favoritcitat:
-Vi har på ett år nästan halverat medelåldern här i verksamheten. Nu är medelåldern 48 år. Ifjol var den ca 85. Ja.... en i "team X" hade fyllt i en siffra för mycket när hon skulle fylla i åldern på förra medarbetarenkäten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar