måndag 15 februari 2010

Nu var det längesedan igen!

Vilken helg det har varit. Jag har haft en otrolig huvudvärk hela helgen. Konstig sprängande huvudvärk som inte har låtit sig påverkas av varken alvedon eller treo. Igår fick jag nog och åkte hem till Öa och fick Ease av mamma. Det tog 2 timmar innan det började verka och jag kände mig körklar hem igen. Under tiden så käkade vi pizza (FUSK!!!!!!) och såg på Pianisten. Det var en väldigt hemsk film må jag säga. Den handlade om en polsk jude som jobbade som radiopianist under andra världskriget. Helt maniskt att se hur nazisterna behandlade folket, judar som polacker. En scen var särskilt vidrig. Då stormar soldaterna ett hus i gettot och driver ut judarna på gatorna för att sedan få dem att springa och skjuter dem i ryggen. En rullstolsbunden lyfter de ut på balkongen och släpper honom mot gatan. Fruktansvärt gripande och vidrig. Vad var meningen med detta och hur kunde det gå så långt? Filmen lyckades verkligen med sitt budskap. Nåväl.

Annars i helgen var det ju dags för det efterlängtade Rallyt i stan. Mickis, David, Johan och jag hade melodifestivalmys här först sen begav vi oss ut i natta. Vi gick på Temple vilket tyvärr inte var så mycket att hänga i julgranen denna gången. Men jag hade det trevligt med medhavt sällskap iaf:) Sen pågick det en del testande på teoretisk nivå. Min Siss vill ha mig ut på roadtrip. Vi får la se. Det vore kanske kul, men i slutänden tror jag att en sådan grej skulle straffa sig. Men frestelsen är ju påtaglig. Ne, nu har jag varit kryptisk nog för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar