söndag 21 februari 2010

Vinterdag deluxe

Hej alla läsare! Vilken helg det har varit! Snöstorm och insnöad bil utan mat i skåpen. Tack och lov kom min far till undsättning med mirakelvolvon och hämtade upp mig i lördags. Vi åkte för att handla och käka lunch på Öa. Mamma hade tillagat våfflor lagom till vi kom hem. Så gott! Sånt blir jag inte trött på då jag inte kan tillaga det själv. Varken våfflor eller pankakor är något jag lyckats med oavsett hur jag försökt. Snöstormen fortsatte hela dagen och jag bestämde mig för att övernatta hos föräldrarna och ha myskväll framför melodifestivalen med dem. Lite mysigare än att sitta hemma i en tom (och lortig) lägenhet inne i stan. Vet inte riktigt hur många ggr vi fick skotta uppfarten igår men det var inte alltför få ggr iaf. Snövallarna är högre än mig. Rätt häftigt faktiskt! Tack o lova var jag förutseende nog igår för att komma ihåg att ta med mig kameran hem. Så här är ett axpolock av de bilderna jag lyckades fånga.

Baksidan huset idag med en flera meter lång snödriva.

En mycket kelen katt som absolut inte vill gå ut i snön och bli blöt om tassarna.

Flexa musklerna framför kameran går däremot bra!




Älsklingen har tröttnat på mitt och mammas verksamhetsplansskrivande

Pappa är uppe och skottar bort snön från taket på altanen.



Nu väntar kortspel med mamma och pappa innan jag promenerar iväg till Schötta för att hinna se henne en stund innan hon far tillbaka till Nörge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar