lördag 3 juli 2010

Helgen vecka 26

Ska samla ihop mig och dra iväg till Bomsta snart. Ska vi skönt att spendera helgen med Mikaela. Det ska tydligen bli otroligt varmt idag, närmare 30 grader. Detta kommer bli en varm dag för rödhåriga och bleka mig. Men jag ska packa ned massa vatten och handla lite gött svalkande sedan. Borde stanna och köpa byxor på vägen också. 3 par byxor har gått sönder för mig på kort tid. Antingen har de fransat sig eller sömmen har gått upp. Japp, ni har rätt det var längesedan jag köpte nya bralls. De går sönder av sig själva.

Igår skulle jag och föräldrarna ge oss ut på sjön. Motorn ville dock inte detta då den vägrade starta på riktigt. Jag fick igång den i ca 15 sek och hann backa ut ur båtplatsen innan den la av igen och båten tog sikte mot en segelbåt förtöjd på bryggan bakom. Det gick bra men det var lite pinsamt. Jag tycker synd om mamma. Varje gång vi ska ut med båten så händer nått. Sist led vi ju sjönöd vid Baggviken då mammas granne fick komma och bärga oss hem. Men en god sak har hänt i allt detta. Pappa har kommit till insikt om att vi bör köpa en ny motor. Han tycker inte riktigt att det känns tryggt att vara ute på sjön när man inte kan lita på motorn. Det var bra, äntligen. Han har så rätt. Men ibland krävs det att andra ser eländet för att det ska hända saker. Typ, i fjol- grannen. Igår fick pappas kollega som cruisade förbi bärga in oss. Inget sätter eld i röva som offentlig förnedring.

Ikväll ska jag nog ta en kall drink!
Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar