tisdag 27 juli 2010

Helgen vecka 29




















Ovan är ett axplock av bilderna som är tagna när Gurun var här. Hon dök upp på torsdag eftermiddag i ett soligt Karlstad. Vi hann ikapp med de viktigaste uppdateringarna över en skål tortelini hemma hos mig innan vi begav oss ut på RIX fn festivalen. Jag har inga bilder med därifrån för att vi såg väl helt enkelt inte så mycket av den. Fick reda på senare att jag missat Eric Grönvall vilket jag blev en aning besviken över, men vi hade det bra mysigt i alla fall. Vi smet iställer in på "Tables" tidigare känt som "Biljard nian". Där hade de reneverat upp ordentligt och atmosfären var väldigt mysig och loungeaktig. Efter ett tag och ytterligare ett varv på stan så gjorde Johan och brorsan oss sällskap på Tables. En mysig kväll med god öl:)

På fredagen stod det roadtrip på schemat. Vi hoppade in i bilen mot stugan. Efter alla år jag och Gurun har känt varann har min första kärlek alltid varit stugan, så naturligvis så var hon nyfiken på den. Vi packade med oss lätt väska och lunch och begav oss. Väl framme erkänner Gurun att hon aldrig har kastat med kastspö förut. Tänkte att detta skulle ju kunna gå lite hur som helst då planen för dagen var fiske och älvkanten inte alltid är så bred. Dessutom är den ofta kantad av träd och näckrosor och annat ris som är lätt för krokar och dyligt att fastna i. Men det visade sig att Gurun var en "natural" och hon parerade näckrosorna på ett smidigt vis. Nja, kanske inte alltid. Men när hon väl fick bottennapp så lyckades hon ta sig ur det utan att tappa ett enda drag. Det min vän var mycket imponerande.

Efter fisket, som drog ut på tiden, så begav vi oss igen. Nu mot kalkbrottet i Lindesberg. Eller "kakelbrottet" som Gurun döpte om det till (Renoveringsskada?). Detta blev ett mycket omtyckt stop. Fick lova att ta med mig Gurun dit igen när vädret var bättre så att man kan bada. Det är något magiskt med färgerna och känslan där. Svårt att beskriva för dem som inte varit där. Bilderna gör det inte rättvisa.

Påvägen hem, i Nora (inte Karlstad!), så bjuder Gurun på middag på ett cozy ställe. Det blev falafel och stips så det tog stop i magen. Det var väldigt mättande och tröttande men helt klart underbart gott. Till min och Guruns förtjusning så snålades det inte på vitlöksdressingen. Väl hemma blev det en skum skräckis följt av omedelbar sömn.

Lördagen fick jag ta med Guru till föräldrar som också ville träffa henne. Efter det blev det shopping på Bergvik och i stan. Dagens actionsekvens blev efter vi parkerat i Duvanhuset och beger oss ned akomponerade av brandlarm och högtalarröst som ber oss evakuera byggnaden. Det blev spännande. När vi kommer ner till andra våningen så ser vi ett gäng brandmän stå och snacka med en möbelhandlare. Då blev det helt plötsligt mindre dramatiskt. Suverän lunch på "Coffiehouse by George" och flera butiker senare beger vi oss hem utmattade och sugna på mer skräck. Kvällen går till filmer och nostalgi, mycket trevligt! Dagen efter for min Guru hem eller på vidare uppdrag. För henne väntar en spänande semester låter det som:) Hoppas att den blir kanombra, gumman! Och tack för en toppenhelg!

1 kommentar:

  1. Mycket bra sammanfattning av helgen =) Kram på dig gumman

    SvaraRadera