torsdag 19 augusti 2010

Jöbb och jöbb

Har sett ett jobb jag skulle kunna tänka mig att söka. Jag ska bara få tummen ur och skriva ett ordentligt CV. Égentligen vet jag inte vad jag känner. Skulle kanske ändå behöva lite tid att landa efter detta jobbet. Men jag kommer ju att bli rastlös efter bara en vecka av att bli arbetslös... det vet jag ju redan nu. Men man kan ju inbilla sig att det vore lite skönt att inte kliva upp till jobbet varje dag. Även fall just detta jobbet förmodligen skulle ge mig mycket, väl där. Konstigt det där. Att det ska vara så svårt att veta hur man vill ha det. Det kanske är mitt problem. Jag vet inte. Jag vet inte alls. Har svårt att ta ställning till diverse saker som pågår i mitt liv. Relationer till andra människor är svårt. I mitt uyrke påstår vi oss vara experter på existensiella frågor. Men vart vänder man sig när man själv tvekar på vad som är rätt och riktigt? Beslutsångest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar