söndag 22 augusti 2010

Söndag

Helgen börjar lida mot sitt slut. Jag har hunnit med det mesta jag skulle göra förutom det viktigaste. CVt. Tur det finns kvällar i veckan som jag kan skriva det på. Min förkylning hänger kvar men jag har ändå orkat tvätta all tvätt idag. Gött att ha rena kläder. 2 påsar blev det att göra sig av med när jag rensat garderoben,så nu får jag plats med lite nytt! Shopping nån dag i veckan kanske?


Måste säga att jag har haft en mysig kväll! Tog mig ett långt skumbad förut och avnöjt Diana Gabaldons bok "Främlingen". Det är den första boken på en serie av sju. Jag har lånat den av Siss som rekommenderat den varmt. Kan inte låta bli att föra rekommendationen vidare. Jag blev så tagen att jag var tvungen att beställa hem serien med en gång. 39 kr styck på cdon.com! Helt klart ett hett tips! Serien handlar om en kvinna som efter andra världskriget reser till Skottland med sin man för att lära känna varandra igen. En dag när hon är uppe i berget bland de mystiska stenarna (kvarlämningar från druidernas tid) far hon genom en tidsportal och finner sig i 1700-talets skottland. Fängslande! Jag har verkligen haft tur med mina bokval under senare tid.


Jag har pratat med Humlan idag också! Alltid lika trevligt! Vi planerar nu en Londonresa i höst! Verkligen någonting att se fram emot. Vore bra om vi finge det bokat snart ifall jag lyckas landa något jobb innan så det inte strular till sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar