onsdag 11 augusti 2010

Stockholmshelg

Haft en toppenhelg i Stockholm med härligt sällskap! Hoppade av tåget i Södertälje och möttes upp av Peter! Vi tog en fika i centrum och for sedan hem till honom så jag fick se hur han bor och träffa Gulle-Ross. Han bor verkligen toppen i en stuga med utsikt över Mälaren. Han var snäll nog att köra mig till Jakan för frissering och möte av Humlan. Klipper mig alltid på samma ställe där vilket kan göra att det dröjer ett tag mellan mina klippningar. Humlan, Peter och jag vandrade sedan vidare mot "Curry sushi" vilket är en ganska underlig restaurang. Men den har en skitgod jordnötssås som absolut måste testas! Den har jag saknat. Peter hoppade in i bilen igen och for hem igen medan jag och Humlan for hem till Iva. Så kul att komma dit igen. Vi hade en mysig kväll med dottern, singstar och fantastisk broccolipaj!En hel del vin gick ned också. Måste helt enkelt få det receptet! Iva e drottning i köket! Vi tog en härlig promenad på kvällen med jyckarna där mina fd kollegor försökte få mig att hitta i Viksjö. Mission impossible.

Dagen efter fick jag skjuss till pendeln och mötte upp Shötta. MOT SONISPHERE, vart fan det nu var. Vi tänkte att vi höftar oss fram. Det var inte så svårt. Hela centralen var full med hårdrockare iklädda skinjackor och Iron maiden T-shirts. Vi kom rätt utan minsta problem och sen började köandet! ca 2 km kö under 50 min innan vi lyckades komma in. Då träffar vi Peter igen som jobbar som funktionär. Vi greppar en varsin öl...eller två och sätter oss mellan två regnjackor. Tillsist blir vi inbjudna till ett bord med massa trevliga människor. (se bild) Kortfattat vi hinner se en del band. För att vara ärlig så har jag inte lyssnat på många av dem. Vi såg typ 5 min Slayer(++), 30 min Alice Cooper(++++), 30 min Iggy Pop(+++) hela Möntley crue(+++) och såklart the one and only IRON MAIDEN! (+++++) Det enda som jag inte gillade med koserten var att de inte spelade Run to the hills. Massa av låtarna var från deras nya album så dem hade jag inte hört, men jag uppskattade det verkligen!

Om jag ska nämna något negativt så var det att det regnade i stort sett konstant under hela kvällen! 46 000 människor var dyngsura inpå skinnet trots de svindyra plastcapen som de inhandla för 50 spänn. Jag o Shötta hade med oss regnkläder men tyvärr hjälpte det inte så mycket. Jag vred ur kjolen åtaliga gånger ändå var den klassblöt på fem min. Efter Iron maidens spelning så bröt blixtovädret ut. Himlen lystes gång på gång upp av blixtar och regnet bara öste ned. Alla tusen människor skulle försöka komma ned i tunnelbanan för att ta sig hem så det alternativet var bara att ge upp. Tillsist efter att ledbrutna efter ca 10 h stående gick Patrics kusin med på att köra hem oss. Leiga, blöta, frusna och trötta trängde vi in oss i bilen. Skönt att komma hem till Iva och få duscha sig varm och få på sig torra kläder och dricka varmt kaffe.

Kvällens förluster blev min mobiltelefon som drunknat i min väska tillsammans med min nya scarf som färgat av sig på allt. Handväskan var också bara att slänga. Likaså skorna. Sen vart det mysigt nattasnack med fd kollegorna. SÅ skönt och hänga med er. Jag har saknat er.

Dagen efter hämtade Patric, Tobbe och Schötta upp mig efter hembakta scones till frukost hos Iva. Vi for till Patrics bror som blivit pappa. Där fikade vi och gosade med bebis ett tag innan vi for hem. En toppenhelg minsann.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar