torsdag 12 maj 2011

Försommar

Vilket underbart väder det är utomhus! När jag kom hem idag hade syrenbuskarna börjat bli lite lila! Fruktträden på innegården är klädda i vita blommor och sprider en underbar doft! Man blir på glatt humör! Har efter en sur start på veckan börjat plana ut mitt humör. Igår var vi ute med jobbet och firade av en kollega som sagt upp sig. Vi var på Skutberget och spelade fresbeegolf. Det var skitkul! Är sugen på att göra om det snart! Sen gjorde det ju ingenting att det var så vackert ute på Skutberget heller! Kanske ska bjuda med mig pappa på en tur, det tror jag att han skulle tycka var kul!

Idag har vi haft lite av en yrkesdag på jobbet. Det vill säga att jag haft handledning med mina kollegor av samma yrkeskategori på förmiddag och på eftermiddagen hade vi gruppsamtal ihop med min mentor som ska gå i pension. Vi pratade om sorg och hur man går vidare efter negativa besked och dödsfall. Det var en mycket lärorik dag. Skönt att få sitta och tala om sin yrkesroll med mer erfarna kollegor som har kloka råd att ge även ifall jag inte alltid är klok nog att ta emot dem. Ibland måste tanken få växa innan man agerar på den. Svammel, svammel. Nä nu ska jag göra nått annat, men jag lägger upp bilder från innegården att njuta av!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar