lördag 7 maj 2011

Länge sedan

Hej hopp igen!

Det var verkligen längesedan jag skrev. Men jag antar att det här med motivation är en över tid ojämnt fördelad vara. Just nu sitter jag och njuter av mitt morgonkaffe. Det är någonting heligt med lördagsmorgonen och den första koppen kaffe. Jag kan inte klaga över mycket just nu.

Igår var jag och klippte mig i Karlstad. Det var en frisörelev som klippte mig. Konstigt nog så blir jag alltid mest nöjd när eleverna klipper håret på mig. Jag som är så petnoga med håret och blir så hjärtligt besviken ifall det inte blir bra. Det kanske hör ihop med att eleverna inte tror att de kan allt redan och är mycket mer noggranna? Nu generaliserar jag ofördelaktigt för alla utbildade men skit samma. Det är min observation och upplevelse och inte alls verklighetsgrundat. Kontentan var att jag blev nöjd. Väldigt nöjd. Det känns jättekort och luftigt men i verkligheten har hon bara tagit ca 5 cm.

Jag skulle vilja hitta på någonting roligt idag. Jag försöker få tag på Lotta men hon svarar inte. Kanske borde jag bara åka dit? Det känns som om det var längesedan jag såg henne. Kanske borde jag klä upp mig lite också för att framhäva min nya frisyr? Det är så sällan jag klipper mig så det känns så skönt och lyxigt just nu Sen ska jag försöka hitta Siss också! Kan hon hålla till hemma eller är i sitt sommarställe? Om jag har riktigt med tur så läser hon det här och hör av sig.

Hörni! Det är en bra dag idag! Nu gör vi någonting roligt!

http://youtu.be/co6WMzDOh1o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar