måndag 16 maj 2011

Val

Mycket tankar upptar min tid just nu. Jag funderar på om jag ska försöka mig på att gå i egenterapi för att få reda på hur det är. Jag funderar även på om jag skulle kunna få viss del av det betalat av jobbet... Jag tror att det skulle vara mycket nyttigt. Både för mig personligen och för mig som yrkesperson. Sedan funderar jag på om jag skulle ta och investera mer i mig själv genom att börja med någon form av träning.

Men just nu funderar jag kanske mest på om jag skulle ta och försöka köpa mig ett hem. Alltså bli hemägare. Inte hyra nått mer. Vore inte det grand så säg? Hittat en skitfin lägenhet typ fyra kvarter från där jag bor som skulle kosta ungefär 600 000 kronor. Kan jag ha råd med detta? Hyran skulle ligga på ca 3900 kr i månaden. Det kan bli dyrt. Men det är inget som behöver göras med den då den är helt uppdaterad med de senaste vitvarorna och som körsbär på toppen så har badrummet ett stort massagebadkar! Ni förstår säkert varför jag fastnade för just den lägenheten. Dessutom så har den en fin uteplats mot innegården där man kan grilla och mysa. Jag borde nog se om jag kan få ett lån. Jag har ju inte direkt jättestabil ekonomi men jag är ju tillsvidareanställd även ifall jag är på ett vikariat för tillfället. Jag ska nog ta och ringa mina vänner som jobbar på bank och höra efter! Men fy vad jag blir förvirrad av alla bankregler. Tur att man har kontakter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar