torsdag 6 januari 2011

Ponderingar

Undrar om jag måste flytta till ny stad och nytt jobb när detta tar slut... Inte nyttigt att vara insnöad (höhö) en hel dag med bara sig själv som sällskap. Tankar och frågor bara flyger över mig. Undrar vad det egentligen är jag vill göra med mitt liv? Vill jag lämna Sverige ett tag? Nä, jag vill inte missa mina vänner och deras barn. Men å andra sidan kan jag inte leva för någon annan än mig själv. Bra vänner finns kvar. Det har de gjort i alla år jag flugit runt som en galning med mitt flyttlass. Har verkligen fina vänner.

Men statusen är den samma. Nu är det mindre än tre år kvar till dess jag fyller 30. Är jag verkligen där jag vill vara eller behöver det ske en förändring så jag kommer ur mitt skal och denna monotona vardag? Varje dag är ju en chans att fatta livsavgörande beslut. Väntar jag för länge med mitt val? Hur vill jag att min morgondag ska se ut och vad är jag beredd att satsa för att få det som jag vill?

2 kommentarer:

  1. Hm. Det låter som om vi är på ungefär samma ställe i livet med ungefär samma funderingar. Synd att du bor så långt bort... en vin-natt vore nice. *Kram*

    SvaraRadera
  2. Kom. Fick redan på ett bra ställe i stan som har vin för 29 kr glaset. Om det nu inte räcker med bag in box i söffa:)

    SvaraRadera