söndag 2 januari 2011

Nyårsfirandet

Nyår på Bomsta börjar bli lite av en tradition. Vi hyr en stuga där då hunden Milou är otroligt raketrädd. Siss och David ordnar med bokningen av den och av relaxen. Vi samlas i det vanliga gänget och har med oss knytis för gemensam middag. Denna gången hade jag o min bror gjort en västerbotten paj och efterrätten. Båda blev succé. Inga rester så långt ögat kunde se och det får vi väl ändå ta som ett bra omdömme. David och Siss stod för potatisgratäng och sallad med bröd. Johan, Sebbe, Klas och Irena stod för oxfile. Efter killarna varit i relaxen och vi tjejer plockat undan (ja jag vet, feministisk anda osv) så blev det Singstar turné! Klockan gick fort och innan vi vista ordet av så var klockan tolv och det var dags för skålande med bubbel. Jag drack ett mycket trevligt mousserande vin med hallon och jordgubbssmak. Har ingen aning om vad det hette men det kom i en väldigt snygg flaska. Det var en mycket trevlig kväll och vi kom inte i säng för klockan var efter tre. Sedan låg jag och brosan och snittrade som småflickor till 4 på natten. Mycket bra kväll!





Alla bilderna är tagna med min Iphone 4. Första bilden lilla bakisfrossande Milou som söker värme från husse o farbror Johan. Andra bilden skålande vid tolvslaget! Tredje bilden desserten jag o bror gjort. Och nej, vi lyckades inget vidare med tomteblossen som skulle i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar