tisdag 30 juni 2009

Lidit sjönöd


Hej hopp, eller skepp ohoj!

Idag hade jag den stora äran att få introducera den vackra skärgården för min gudmor. Allt väl, jag mamma och gudmor gav oss ut på sjön i vår båt ut till baggviken för mete. Hade det jättemysigt en timma i solen med kaffe kvällsmatpicknick och mys i solen. Det nappade bara en gång tyvärr men den ville inte fastna på kroken. Till sist bestämde vi oss för att ta skärgårds-sightsingen och ett dopp i det varma vattnet. Tror ni båten startade igen? Nope. Batteriet är tvärdött och motorn spelar nått tangoläte för oss istället för att starta igång. Jag ringer hem till pappa som i sin tur får ringa grannen med båt. Tack o lov var han redan ute på sjön och de hämtade upp oss och bogserade hem oss lugnt och sansat. Lite pinsamt, men det e la inte så mycket att göra åt. Tro det eller ej, men att lägga till i båtplatsen gick hur bra som hellst!

Dagens törne går till alla 40åriga gubbkrisande män som gasar i 30-40 knop mellan öarna och förstör bryggor, båtskrov och för bogserade båtar. Dagens ros till min gudmor som tog sjönöden med lugn och ro och hällde upp en kopp kaffe, hennes kommentar "Vi hade i alla fall tur med vädret" satt fint! Sjönöd i en kvart misann. Kan inte påstå att någon av oss led då vi hade kaffe och kaka att avnjuta när vi inväntade vår räddning. Tack Tommy! Du får en dagens ros du med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar