måndag 1 juni 2009

Ny vecka

Hej hopp alla bruna och brända! Nu är minsann sommaren här och det är ca 40 grader utanför fönstret. Alla fönster är i söderläge så det är rätt hett. Nu har jag fått sängen och en byrå. Tack Tezz för hjälpen med att sätta ihop byrån, ett gediget jobb minsann. Jag lägger upp bilder när jag börjar få iordning så det ser respektabelt ut här inne.

Haft en underbar helg. Fått upp massor av saker och haft en jättekul utekväll med Jey och Tezz. Vi var här på förfest och spelade spel och drack drinkar. Det var även en del korttittande och nostalgi. Sen gick vi ut på korriander och vi kände oss lite gamla. Alla tre var klädda i koftor och viftade på handen när vi skrattade. Vi tänkte att om vi hade varit på Harrys så hade vi känt oss unga och fräscha. Detta kändes behövligt så vi begav oss. Hungern och sambon kidnappade Jey på vägen så det blev bara jag och Tezz. Men åh vad kul vi hade. Vi härjade loss på dansgolvet utan dess like och träffade tre trevliga killar som vi hängde med sista timmen innan det stängde. Vi slog följe med dem och handlade nattamat och bestämde oss för att käka det hemma hos en av killarna. Vi satt där och babblade till fyra innan vi begav oss, trötta och påsögda. Tezz bror Micke "the nightblacka"kom och körde hem oss. En jättetrevlig kväll. Vi kom överens med killarna att vi skulle träffas och "fika eller nått" längre fram.

Söndagen sov jag länge innan jag trotsade hettan och begav mig ned till stan för att handla morsdagspresent och tårta. Jag smälte nästan bort i hettan. Bakis i 40 grader är ingen bra kombination. Sen kom mamma och hämtade mig så vi åkte till Öa och fikade. Sov där inatt och fick skjuts till jobbet i morse. Nu är jag helt slut av värmen så jag ska lägga mig ned ett tag och dricka vatten. Sen kommer Schötta ikväll! Kram

2 kommentarer:

  1. Hej super fint hemma så lägg ut bilderna :) Måste säga att jag gillar dina sängmöbler kanon mycket. Ja bafylla och värme kan kännas lite jobbit... fredag den 12 juni tycker jag att vi skall ha veggo kväll..
    Har pratat med Lina hon kommer hem den åttonde juni..

    kram

    //Linda

    SvaraRadera
  2. "Bakis i 40 grader är ingen bra kombination" - jag kan lova att bakis i 15 grader och regn i Sthlm inte är någon hit det heller... Aj, vilken tung fredagnatt. ;-) Hörde av I att vi är bjudna till dig på semestern i sommar. Det måste vi ju se till att ordna. Supernice! Och ja, jag e skitdålig på att höra av mig. Ska försöka ändra på det. Saknar dig MASSOR! :D

    Mängder av kramar! //Humlan

    SvaraRadera