torsdag 28 maj 2009

Imorn är det fredag

Hej igen!
Börjar få lite ordning i min lya, med betoning på lite. Saknar fortfarande mattor, sängram, byrå och diverse annat. Köksbord och stolar är iaf beställda och på väg. Det blev inte barock på EM, det var bara att inse när man såg det i verkligheten att det inte höll måttet. Inte för det priset iaf. Så nu har jag köpt ett vitt köksbord och svarta skinnstolar. Det kommer nog bli asläckert. Imorn ska jag bli hämtad av mamma på jobbet och leta i möbelbutiker efter en sängram sedan fara till ikea och köpa övrigt.

Jobbet, det är mycket att göra nu, spännande. Det mest bisarra jag fick göra på mitt förra jobb var att ringa till pliktverket, nu ska jag få ringa till en ambassad. Det är sannerligen så sant som de säger -man vet aldrig vad som händer när man vaknar och kliver ut genom dörren. Jag är otroligt stolt över mitt jobb även ifall det är lite svårsmält och mäktigt ibland. De två senaste dagarna har det bara trillat in jobb. Ska försöka hinna ikapp så gott jag kan så min söndagsångest inte spårar ur efter helgen. Man spenderar hela arbetsveckorna med att lyssna. Jag saknar lite att bli hörd. Saknar mina socionom-nissor. GURUN! Jag ringer dig i helgen, hoppas du har haft en underbar födelsedagsvecka!

2 kommentarer:

  1. Välkommen till fyttklubben :) Snart bott 2 år i huset och har inte fått i ordning än. Har mitt lilla kontor som numera är skräprum och föråd. Men skall föreställa kontor. Det tar tid att få i ordning. Skönt att bo in sig innan man hadla allt oxå. Men man vill så klart ha det nödvändigaste. he he vi har inte satt upp spegel på lilltoan eller en taklampa i storabadrummet :) endast vid badrumsskåpet. Inte heller har vi lampor på smårummen. Matta, men hallå inte har jag köpt någon till stora vardagsrummet eller lilla. Så svårt att hitta. Hade vita men disel gjorde de bruna :) Så vi fick slänga de, De var dyrare att lämna på kem än att köpa nya på ikea :) Förstår att du ör stolt över jobbet och det skall du vara oxå..

    puss och kram

    Linda

    SvaraRadera
  2. Jag är mitt i flyttuppackning jag med! Flyttade till Orminge nu i veckan, men det är möblerat som tur är, så det är bara mina grejer som ska fram ur väskor och kartonger =)
    Hoppas du har det bra där hemma!=) Kram

    SvaraRadera