onsdag 25 november 2009

Greys dagen

Tjoho!

Jag har haft en angenäm dag idag. Har sysslat med att springa andras ärenden halva dagen på jobbet idag. Antar att det blir så när det är influensatider. Tydligen har magsjukan börjat härja också.

Tolkarna har börjat härja här i landstinget. Helt makalöst vad vilsna tolkar jag stött på i dagarna. Igår kom det inrusande en starkt parfyrmerad sådan på vår allergivänliga avdelning och krävde av mig stöd att hitta vart han skulle tolka. Var i korridorerna på ärenden och hade inte tid men var ju på nått vis tvungen att bli av med honom från allmänutrymmena. Lyckades inte hitta stället men när jag gick för att kolla datorn och skulle meddela honom nyheterna var han spårlöst och det stank rakvatten i varende korridor ett bra tag efteråt. Det visade sig att toktolken parkerat på en av våra leasingparkeringar så han hade fått en ursinnig pedagog på sig som tvingat honom parkera om (MUAH HAHA). Vet inte om han hittade det han sökte. Idag ringer tolkcentralen upp mig och berättar att det är en tolk som inte kan komma på avtalad tid... den avtalade tiden som en läkarsekreterare bokat. Och hon bokar tolk åt skitmånga. Bara det att hon inte jobbade idag och vi jobbar ca 50 stycken på arbetsplatsen och alla har möten kors och tvärs. Jag hade inte bokat nån tolk och har ingen aning om vart jag ska börja leta. Tog mig skitlång tid att hitta rätt person. Kunde ju inte skita i det ifall det är en patient som inte kan göra sig förstådd på annat vis så bör de ju ändra tiden...

Jag och mamma har varit på ett väldigt inspirerande möte:) Spänningen ligger i luften!

Grattis Schötta till jobbet! SÅ glad för din skull, jag kommer och hälsar på så snart jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar