måndag 30 november 2009

Mycket helg

Oj vilken bra helg jag haft. Min käre bror var hemma och jag lyckades vända på dygnet helt och hållet. I fredags var vi hemma hos Siss och David. Det var för mig en lugn kväll (var chaffis) medan bror med vänner verkade ha det riktigt livat. Det var mysigt att träffa alla igen, tyvärr blir det väldigt sällan. Lotta var med också! Jag ville inte släppa henne ur min närhet efterson hon skulle flytta på söndag. Tack för en nice kväll, Siss... och alla andra!

På lördagen storstädade jag på några timmar innan jag körde hem till Lotta för att spendera den sista eftermiddagen innan flytt med henne. Jag bjöd henne på en flyttpizza och körde henne till sina föräldrar som hon bakat till. Nu är hon i Norge den lilla. Helt på egen hand. TOMT UTAN DIG!!!

Jaja, skam den som stannar hemma en lördagkväll resonerade Jey och lyckas övertala mig att följa med ut. Så svårövertalad var jag jue iofs inte men iaf. Vi trippade iväg på premiärhelg för den nya baren Temple. Det var helt ok. Kändes fortfarande som Arena, de hade inte gjort någon kännbar förändring förutom källarvåningen såklart. Det var inte så mycket folk ute men det var väldigt trevligt! Fick i mig några drinkar och blev väldigt social och pratig med folk. Men over-all tyckte jag att det var en riktigt lyckad kväll!

I söndags var jag och brorsan på IKEA så jag fick handla nya tallrikar (då jag slängde mina senaste inköp i asfalten). Brorsan fick visa ut vad han önskade sig i julklapp sen packade vi ihop allt och for hem till föräldrarna på lunch. Efterrätten fick bli hemma hos mig med glögg, skumtomtar, lussekatter och pepparkakor!

Himla lyckad helg. Det enda jag inte är nöjd med är att grannkärringen har skrämt iväg den trevliga invandrarfamiljen från gården... Jag lägger skulden på henne iaf. Vet egentligen inte varför de flyttat men de var mina favoriter i grannkriget här. Hon ogillade dem nästan lika mycket som hon ogillar mig. Grinkärring. Vad är det för fel på mina singstarkvällar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar