söndag 22 november 2009

Storbak och julservis

Helgerna går verkligen fort! Var hemma hos föräldrarna i fredags och gjorde pepparkaksdeg från gammelmormors recept vilket är en tradition. Inflyttningsfesten hos Siss var nästa helg så jag blev kvar hos mamma och pappa hela kvällen och myste. Det var härligt.

På lördagen sov jag länge, sen hoppade jag upp ur sängen och förberedde en tvättadag. Såg att tiden efter min var ledig så jag rotade fram massor av tvätt som skor osv och tvättade hela jäkla dagen. Trots det fina vädret så spenderade jag dagen i källaren. Skönt när det var gjort. När det hela var klart försvann jag iväg till Jey på födelsedagsfika. Hade köpt blommor och örhängen till henne. Örhängen som jag själv tyckte var läckra. Hon hade stått i och bakat jättegod äppelkaka och "Jey special" kladdkaka. Där fick jag träffa Lindah, John, Novalie, Jeys föräldrar och moster. Massor av folk! Tack för att jag fick komma och gratta!

Idag så åkte jag hem till mina föräldrar igen och bakade lussebullar i en hisklig kvantitet. Både mamma och jag bakade för fulla muggar. Blev mer än någonsin. Tog med mig tre påsar hem för eventuella fikagäster. Hittade en flyttkartong med julsaker som jag glömt kvar. Har massa sånt som jag sällan användt då jag inte varit mycket för julstök tidigare. I år tänkte jag dock att det ska bli andra bullar. Det får dock bli nästa helg.

Har lite seperationsångest. Dels för att jag är inne på den sista boken i "The Sookie Stackhouse novells" och dels för att min Schötta kanske ska flytta till Nörge och jobba. Men det kommer en ny bok i serien i vår har jag hört ryktas om. Sen så beställde jag idag Twiligt-böckerna. Byter en vampyrserie mot en annan. Angående Schötta väntar jag på att hon ska ringa och berätta hur planerna ser ut om Nörge. Men jag glädjs för henne och hoppas att hon åker. Tror att det är en positiv grej i hennes liv och jobba och bo någon annan stans ett tag. Jag får väl åka och hälsa på helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar