söndag 22 november 2009

Haha

Skrev ju julservis som rubrik här under... och inte berättar jag sedan om anledningen. Gör det nu istället. Efter lussekatt-bakandet for jag och mamma på IKEA för att kolla in lite saker till deras hall samt för att komma bort från saffranslukten ett tag. Hittade en jättefin servis jag tänkte ha som julporslin. Sagt och gjort så köpte jag 8 tallrikar. Väl betalt och ute från affären så spöregnar det såklart, det e ju ändå november och svensk vinter. Mamma ser att de börjat med julgransförsäljningen och tänker vara först till kvarnen i år. Hon påpekar att åren innan så har hon väntat till sista sekund och då e det bara de raggiga granarna kvar. Det blir tio minuter väljande och paketerande innan vi kan fortsätta, i ösregnet, mot bilen. Vi packar in allt inköpt och far hem. Väl hemma öppnar jag bakdörren och alla mina 8 tallrikar flyger ut ur den söndervittrade påsen ned på asfalten... 3 av 8 klarade sig, resten var bara att skrapa upp. Allt tack vare spöregn och papperspåsar. Ingen bra kombination. Jag var ingen munter Maya ett tag där. Var bara tacksam att jag inte valde de dyrare tallrikarna jag var inne på först.

Tänkte dela med mig av en liten bild som gör mig glad. Humlan har även hon visat den på sin blogg, men den e så skön så jag visar den här med. Pandemi-humor, svinkul:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar