torsdag 18 november 2010

Kattvaktandet har börjat

Mina föräldrar befinner sig på sydligare breddgrader och jag och katten samsas nu om att bo i deras villa. Jag som är van vid lägenhet kan tycka att större bostäder är rätt så kalla. Tack och lov har de golvvärme, fy sjutton vad gött det är. Funderade på om jag skulle bädda ned mig på golvet igår. Men så blev det så klart inte, katten och jag kröp upp i deras dubbelsäng istället. Mys!

Igår hade jag nog ett av de mest svåra samtal jag haft i hela min karriär. Människoöden skiljer sig så otroligt. Jag blev otroligt berörd. Vad lyckligt lottade vi är egentligen som haft fördelen att växa upp i ett någorlunda säkert samhälle. Önskar att jag hade någon form av handledning i detta men det löser sig nog. Men det gäller att hitta sin inre styrka för att inte bära med sig allt hem. Trodde inte jag skulle kunna sova så gott men det gick bra. Det som känns mindre tråkigt är att jag har gått och känt mig krasslig i två veckor. Men det bryter inte ut. Kanske kommer det lagom till utgång på lördag. Vore inte det typiskt så säg?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar