fredag 19 november 2010

Väntan

Det är svinkallt ute, jag har inga cigg, och jag är understimulerad. Inget drömsenarium. Jag väntar på Jey nu vilketfall för en långpromenad. Första stopp måste bli macken för cigg inköp. Oj, det lät lantligt. Gå på macken och köpa cigg. Ingen närbutik runt hörnet här inte.

Katten och jag är fortfarande vänner. Nästan vilketfall. Han har börjat med taskiga ovanor. När mamma o pappa matar honom lägger de på så mycket mat att det hinner bli äckligt innan han ätit upp allt. Detta innebär en massa släng och en halvbesviken katt som nöjer sig med torrfoder. Nu när jag är här however så ger jag honom lite blötmat i taget vilket resulterat i att han smält i sig en hel burk kattmat (och torrfoder) på en dag! Jag tänkte att det här blir inge kul för mamma o pappa när de kommer hem. Plötsligt är katten i samma storlek som grannens labrador lixom. Så nyss när han kom in från sina 2 timmar ute och skrek efter mat så struntade jag i att gå och fylla på. En katt kanske inte behöver äta var tredje timma när det mesta som han gör är sover? Efter ett tag hör jag massa suspekta ljud ifrån köket och hittar katten med en mycket skuldmedveten (och lite anklagande) blick mitt uppe i hundgodispåsen. Han fick sin vilja igenom, jag fyllde på matskålen. Igen.

Är det inte skadligt för katter att äta hundgodis? Han verkar oskadd, han kanske bara hotade mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar