söndag 28 november 2010

Vinterrusk inklusive snöstorm


Tyvärr syns inte all snö som yr omkring i vinden. Men tro mina ord. Det är ett riktigt skitväder ute. -6 grader och blåsigt. Måste dock bege mig ut med skyffeln snart. Annars kommer jag la inte ut med bilen imorn när jag ska till jobbet. Sådana här dagar längtar jag tillbaka till min lägenhet. Men jag har kommit på felet med värmen i sovrummet. Mycket enkel lösning. Det var bara att skruva på elementet.

Skulle träffa Lotta idag men hon hör inte av sig och svarar inte i telefonen. Hopplöst. Funderar på att hoppa över mötet idag bara för det. Detta väder påverkar min lust och min ork. Äh, ska göra ett försök till. Kanske efter att ha försökt leta reda på lite lampor till mamma o pappas ljusstakar. Ingen fungerar. Hopplöst. Inte undra på att jag är smågrinig. Svårt att pynta någon annans hem när man vet att de brukar ha varje sak på sin plats. Risken är stor att de får stå för den mesta pyntningen själva när de kommer hem. Mamma har gett mig ett godkännande för detta men man vill ju ändå hjälpa till så gott man kan. Synd bara om de måste göra om allt när de kommer hem. Pratade med dem nyss. De har det 22 grader men lite molnigt. Kan själv tänka mig att ta lite moln om jag finge ha 22 grader istället för snöstorm. För att krydda mitt goda humör står det betala räkningar på mitt schema idag. Hur hittar man motivation en dag som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar