måndag 27 december 2010

Awesome julhelg

God jul i efterskott!

Julen för mig har varit väldigt otraditionell. Julaftonen började med att mamma förklarar att hon har en överraskning till familjen och att det inte det blir julmiddag hemma. Hon kör iväg med sin finklädda familj till okänd ort till ljudet av våra gisnningar. Envetet vägrar hon berätta innan vi listat ut det allihopa själva. Vi hamnade tillsist på Dömle herrgård på julbord. Det var specialbeställt vegetarisk kost till mig i förväg så jag fick mig risotto och det vegetariska utbudet på julbordet. Behöver kanske inte berätta hur gott det var! Julbordet avslutades med kaffe och julgodis till tonerna av levande julmusik. Efter 3timmars ätande åker vi hem igen för paketöppning. Fick många fina klappar som jag önskat mig! Bla en skitmysig pjamas som jag inte vill ta av mig- någonsin. Av min bror fick jag en massa spel! Mycket mysig jul, presentkortet från jobbet löste jag in mot biljetter till "Evigt ung" och bjöd med mig mamma o pappa på det som en julklapp till dem. Mycket trevlig julafton!

Juldagen hade jag festen hemma hos mig. Grannen klagade lite men annars så var det smärtfritt. Tezz och hennes Fredrik och grabbgänget var här och förfestade innan vi gick vidare. Vi hade planen att gå in på Blue moon men en i gänget blev inte insläppt då en vakt tyckt han var för full. Vi vandrade istället till en bar vid torget och fortsatte vår fest där. Det var ganska lugnt men lite småtrist, lite folk och ingen dans. Vi bestämde oss för att dra vidare till pubben brevid men sprang på en gammal klasskompis till min bror och började snacka. Det var skitkul att se honom igen och se vad mycket han har förändrats. Kvällen slutade bra och jag bestämde mig för att åka hem först kvart i två. Tack o lov att jag har min taxidrivers direktnummer då det var kö till 1000 på taxistället. Han kom på 5 min och hämtade upp mig och körde mig hem. Så nice.

Annandagen låg jag i soffan. Hela dagen. Punkt. Tezz kom förbi och hämtade kvarglömde saker. Sen åkte hon. Jag låg kvar. Fastnade framför en serie jag aldrig sett tidigare. The starter wife. Jag såg 5 avsnitt. Nu är jag fast.

Idag så for jag in till stan och skulle mellandagshandla. Hittade ett par vinterskor vilket var det jag hade planerat köpa, sedan skulle jag möta upp gänget på en fika. Jey och Linda mötte upp mig och johan-arna och bytte ut fikan mot en pizza. Så nice. Avslutade kvällen med en bio. Den filmen vi var tänkt att se var slutsåld så vi såg på Narnia istället i 3D format. Shit vad annorlunda det är! Blev nästa lite sjösjuk. Det får jag nog göra om någon gång. Kanske se på Pirats of the caribbean när den kommer ut i det formatet?

Tänkte jag ska försöka blogg lite om det år som varit i dagarna. Typ "årets bästa". Men inte nu, nu ska jag snart söve.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar