fredag 31 december 2010

Gott nytt år!

Nu är det sista dagen på 2010. Det har varit ett mycket spännande år! Jag har jobbat på mitt drömjobb som jag tyvärr slutade på i augusti. Jag hade tur och slant in på ett annat vikariat direkt efter. Trivs mycket bra där också men den tiden börjar lida mot sitt slut nu också. Jag gör min sista månad där i januari sen så får jag lägga in högväxeln på att hitta ett nytt och roligt jobb! Undrar vad som väntar mig. Hoppas att 2011 inte kommer innebära arbetslöshet för mig. Jag ska tänka mer positivt, det bör nog bli ett nyårslöfte. Försöka att gnälla mindre och se det ljusa i livet.

På tal om nyårslöften. Ett nyårslöfte tar jag med mig sedan i fjol. Men tänkte att jag ska försöka hålla det bättre i år även ifall jag tyckt jag varit rätt duktig det gångna året. Mer motion och nyttig mat, mindre chips och onyttigheter.

Andra roliga saker som jag kommer minnas med ett leende från det gågna året är min Londonresa med Humlan, kustenresan med Siss, besöket från Gurun i somras med besök i stugan och den blötaste dagen i mannaminne -Sonisphere festivalen. Jag gillar verkligen att resa och se världen. Det stör mig att det inte blir så mycket sådant. Jag och Schötta har börjat prata om en skottlandsresa i höst. Det är ännu inte klart då vi bör se över ekonomi och så vidare men det vore verkligen en dream come true. Vi har pratat om det i evigheter och drömt oss bort till högländerna och små mustiga barer och hostels efter en dag på vägarna. Fotograferande av den berömda högländska naturen. Nu ska jag sluta och drömma mig bort. Är nämligen på väg mot affären för de sista inköpen inför kvällens bravader.

Så återigen! Gott nytt år! Hoppas ni får ett spännande och fantastiskt 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar