tisdag 7 december 2010

Promenader i kylan

Det är svinkallt. Imorse när jag gick till jobbet var det -14 grader. Det är på tok för halt för att cykla så jag får snällt masa mig upp tidigare ur sängen och promenera till jobbet. Men det går rätt fort. Mellan 10 min en kvart att gå. Så det e helt ok ändå.

En annan effekt av kylan är att jag börjar bli fruktansvärt torr. Både mitt skinn och mitt humör. Jag snor åt mig hudkräm, lypsyl och diverse annan återfuktande kräm när jag kommer åt. Känns som om jag snart ska börja ömsa. Mitt torra humör. Hur ska jag förklara... jag ger ett exempel. Schötta fick den brillianta idén att sova över här i helgen. Vi laddade upp med både vin och gin och tonic. Sedan överlade vi vad som kändes mest kul. Ligga kvar i soffan eller ge oss iväg på pubben. Soffan vann! Jag gick då och hämtade mina mysbyxor, filt och ett glas vatten innan jag kraschade i soffan. Helt sanslöst. Jag som knappt är ute alls! Men denna kyla gör det verkligen inte roligt att gå ut. Men det e ju kul när man väl kommer dit. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar