onsdag 22 december 2010

Jobbets julklappsutdelning

Mysigt värre! Idag har jag avklarat min sista arbetsdag för detta året. Jag hann med tre patienter som jag lyckades klämma in mellan 1,5h julmys med kollegorna på min 6 arbetstimmar. Julmyset däremot var skitkul! Framför allt för att vår avdelning fick besök av självaste tomten! Stackars Kjell som missade detta då han var ute och köpte tidningen. Mys-tomten vandrade runt med klappar till oss alla. Jag fick ett smaksatt kaffe som luktade jättegott. Har inte riktigt hunnit med att smaka på det ännu men ser fram emot det. Julstämning blev på topp efter lite julgröt och paketutdelning. Chefen fick en julbock utöver bytesklappen som tomten delat ut. Jag skämtade innan att det borde vara en blindbock, men efter eftertanke så tyckte kollegorna att det kanske skulle vara kränkande mot de som faktiskt är blinda i vår omedelbara närhet. Nåväl, lite humor. Jag tycker annars att det hade varit väldigt tjusigt med en julbock med filtovers och vit käpp. Eller med TV-kikare kanske?

Satt förut och läste och förundrades över vad mycket bra böcker som jag läst i år. Måste såklart rekommendera vidare mina favoriter! Här följer en liten lista!

Twilight serien (4 böcker)
Vampire Academy serien (5 böcker)
Främlingen serien (7 böcker)
Kärlekt @ första ögonkastet

Jag är mycket nöjd med alla ovanstående. Som ni ser har jag varit inne på vampyrtemat ganska länge men har i slutet på året mognat till mig och börjat läsa tantsnusk i form av tidsresenärslusta och hopplöst sökande efter kärlek. Eller sökandet efter kärlek via singelsighter? Måste säga att jag har läst Kärlek @ första ögonkastet 2 gånger innan men den är så fruktansvärt rolig så jag läser den säkert snart igen! Funderar på om jag borde börja läsa om en del serier nu. Typ Sagan om ringen triologin som är så mysig eller Eragon böckerna. Kanske läsa lite mer peppböcker i form av chicklitt?

Det är mysigt att läsa! Hittar jag någon mer bra bok så lovar jag att tipsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar