tisdag 12 maj 2009

2 dagar in i min första arbetsvecka

Mitt nya jobb. Mycket ny information och rätt så få rutiner att jobba efter men det känns bra att ha så otroligt kompetent mentor och kollegor. Det verkar kunna bli väldigt varierade arbetsuppgifter och det är ju spännande. Chefen verkar också väldigt närvarande och lätt att ha att göra med. Har dessutom tackat ja till lägenheten 10 min promenad från city och en kvart cykel från jobbet. Känns också bra. Var väldigt skeptisk till den. I bilen hem från jobbet idag hade jag bestämt mig för att tacka nej. Men när jag skulle göra det i telefon blev det helt plötsligt ett ja. Vet inte riktigt hur det gick till, men det blev så för att det kändes rätt antar jag. Mamma stod brevid smått chockad då jag sagt jag skulle säga nej tidigare. Nu i efterhand känns det ändå bra. Ska bli kul att få min första lägenhet i hemmaområdet. Nu ska Marlena sjunga i schlagern så detta måste jag se (det är reklam i desperate). Ha de så gott!

2 kommentarer:

  1. Hej Maya!!!

    Kul att höra att det går bra för dig på det nya jobbet. Mysigt och kul att du hittat en lägenhet.
    Vart ligger den?? Nyfiken?? I alla fall när får du den?? Är en nyfiken betraktare...

    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Hej darling! Grattis till lägenheten får man väl säga då! Roligt! Ser fram emot att kunna komma och hälsa på i sommar - för att få krama en massa på dig, titta på nya lyan och för att få en guidad visning i Karlstad. Ta det lugnt på nya jobbet. Det kommer gå toppen för dig det är jag övertygad om.
    //Kram Humlan.

    P.s. Myrsloken bor bra i aktskåpet och matas dagligen med körsbärstomater, kaffe och nicotintuggummi. Han hälsar. D.s.

    SvaraRadera