söndag 17 maj 2009

Helgen veckan 20

Reunion- 10års jubileum och förfest hos Jey (Lördag)
Gänget samlas innan middagen på Ankan hemma hos Jey. Vi blev 8 stycken 25åringar som satt och kom ikapp och garvade en hel del åt gamla minnen. Massa hemska bilder togs och massa underhållande högstadiekort lockade till mergarv. Vi hade jättetrevligt minst sagt innan vi for in till Ankan. Tack Jey!

Väl där reagerar jag på att vi trots att vi betalt 425 kronor för tillställningen får betala 20 spänn garderobsavgift. Väl inne på ankan får vi inte ändra bordsplacering. Ok, det e lugnt. Vi får en saftsmakande "mingeldrink" och babblar med annat folk. Sen kommer förrätten in som för mig veg som jag är bestod av 5 saltiner, en bit brieost, 2 ostbitar á edamer, oliver och tranbärssås. Köttätarna fick nån skum obeskrivbar sak som tydligen smakat blodpudding. Ingen dryck till maten fick man, det fick vi betala utöver. Huvudrätten betod av uppvärmda quornfiléer (á 30 kr på ica) och kalla bitar av morötter, broccoli, potatis och några få bitar fetaost indränkta med nån olja av nått slag. Inget gott. Morötterna hade skalet kvar. Fy fy fy vad kasst. Köttätarna fick samma kalla tillbehör tillsammans med en blek köttbit. Ingen efterrätt och inget kaffe på maten. De fd 9:or som var smarta betalade in sig klockan 22 och träffade alla ändå. 3 av oss 8 som träffades innan utvecklade magsmärtor under kvällen tack vare den skitkassa maten!

Övriga delen av kvällen var väldigt trevlig. Många trevliga människor som jag inte sett på just 10 år men såklart även några mindre trevliga möten av överfördriskade fd klasskamrater som inte ha vett att bete sig som människor. Det är ganska spännade att se att en del gick in i rollen de hade för tio år sedan. Vi myntade uttrycket FMB och beskrev oss själva ibland som bitterfittor. Seriöst trevlig kväll med roliga (och mindre roliga) möten men en rejäl känsla av att ha blivit lurad av Ankan och barabamba.

Fika hos Linda och Knoghallspizza (söndag)
Åkte hem till Linda och träffade Disel, Jey, Tezz, Linda och John. Vi satt ute på hennes altan och njöt av solen och kaffe. Skvaller var en stor del av dagordningen och massa behövde gås igenom. Det är det som är så himla skönt med att ha flyttat tillbaka till hemmets nejder igen. Man kan ta söndagsträffar med väninnorna. Helt lovley helt enkelt. Vi bestämde oss för att avnjuta en bakispizza från Knoghall centrum innan vi for åt olika håll. Tezz tillbax till norge och jag o Jey ut på...

...Feskepremiär -09 (söndag)
Efter fikat hemma hos Linda var det så dags för den efterlängtade fiskeprimären. Jag hade otur och lyckas bara tappa bort drag, 2 stycken till och med. Jey däremot blev en abborre rikare. Mycket fin. Hon var generös och rensade den till min katt som blev mer än lycklig och åt med hela ansiktet och slickade sig sedan förnöjt runt munnen 5 minuter efter detta. Han hälsar och tackar så mycket!

Nu är jag helt slutskriven för idag, måste söve innan de e dags för jobb imorn. Kram

2 kommentarer:

  1. Fiskepremiär?! Aj, va avundsjuk jag blir. Jag har inte inlett min ännu... Det är kul att höra att du nu när du flyttat hem har lättare till kontakt med vänner och familj. Låter jättekul! Umgås så mycket som möjligt med vänner och familj och tänk på att jobbet inte är allt här i livet. Tro't från en som försöker lära sig detsamma... Kul att höra ifrån dig härom dagen... Vi hörs snart igen! *Kram*

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att du är så nöjd med att ha flyttat hem igen! Vi måste ta och boka in nån helg jag kan hälsa på dig känner dig =)

    SvaraRadera