fredag 8 maj 2009

Lite upp och ned o småpirrigt

Lätt nervös över min första arbetsdag på måndag. Det ska bli väldigt spännande! Det verkar inte bli nån sekelskifteslägenhet för mig, men kanske en tvåa lite utanför centrum. Har till måndag på mig att bestämma mig!

Har varit hundvakt till Schöttas vovve i 2 dar. Har lärt henne "tacktack" vilket var det enda kommando hon ville lyssna på som ersättningsfras till vacker tass. Jätteduktig, matte var grymt imponerad när hon kom. Vi har lekt i hundpark också. Sådan matte sådan hund säger jag bara. Hon löpjuckade på en annan honhund och sprang till mig och gömde sig när hon kände sig osäker/hotad/utmanad av överhund:P Synd vi haft sån otur med vädret bara... blöt hund luktar och mammas vita mattor fick en törn. Men vi har haft roligt! Tack för lånet! Fick en fin blomma som tack. Sedär ja! Matte kunde "tacktack" hon med:P

Orolig över en eventuell fästing. Hatar fästingar, av personliga skäl tänker jag inte berätta vart jag tror den sitter (eller satt) då jag tror mina läsare skulle utsätta mig för mobbing över detta. Borreliafästingar finns inte i värmland, va?! Nä nu känner jag mig som en hypokondriker så nu ska jag sluta innan jag går upp i varv så pass mycket att jag inte kan somna...

Kramiz från flickrummet!

1 kommentar:

  1. Jobbet kommer att gå skitbra på måndag, oroa dig inte för det! Jag håller tummarna för lägenheten. Vore det skönt att komma ifrån flickrummet eller? Saknar dig massor vännen. Myrsloken hälsar! //Humlan

    SvaraRadera