fredag 22 maj 2009

Flyttar

Har nu fått nycklar till min nya tvåa. Känns rätt bra. Ömt i kroppen men bra. Mor, bror och far hämtade upp mig efter jobbet vi fick nycklar och for till IKEA, precis enligt planen. Vi fick där även sällskap av Lotta som kom som ett välkommet tillskott i flyttkommittén. Fann mig en tv-bänk, orkidéer, bokhyllor och ett skohorn. Fann dock ingen sängram eller köksbord, tänkte åka förbi EM-möbler imorn. Sett ett köksbord jag vill ha där. Barock heter det. Kolla in det!

Lotta jag och brorsan satte ihop det mesta i ett kick (3-4 timmar) och mamma o pappa hämtade mer stuff hemmifrån för att sedan stödja upp med möblemanget. Lotta var väloljad möbelsnickare måste jag säga, mycket imponerad gumman! Hon lovade att hjälpa till imorgon också, hon e ju helt fantastisk! Familjen var imponerad av henne. Jag lovade att bjuda henne på drinkar imornkväll som tack. Många drinkar får det lov att bli. Siss och David kommer nog förbi en sväng också om de orkar! Tror nog Jey kommer också! Skönt att ha vänner som ställer upp, obytbara är de minsan, mina raringar!

1 kommentar:

  1. Hej! Kollade på EM's hemsida. Hittade flera matbord i Barockserien - det var snygga allihopa. Ska bli så spännande i sommar att få komma hem och se hur du har det i nya lyan. Jag tar med mig Avi, "Myrsloken" och hans nya maka "Vildsvinet från Bålsta". Eventuellt kanske deras fosterbarn kan följa med också, "De rakade Mössen", om det inte blir en för ansträngande resa för de små nakenfisarna... Hej hopp! *Kram*

    SvaraRadera